Zmiany na przejazdach rowerowych

Trasy rowerowe po Łodzi i okolicach.
Dyskusje łódzkich rowerzystów.

Zmiany na przejazdach rowerowych

Postprzez bananan » 27 Maj 2012, 12:28

Do założenia tego wątku skłonił mnie wpis na blogu RowerowaŁódź - http://rowerowalodz.pl/aktualnosci/595-udogodnienie-bez-montowania-kosztownych-wideodetektorow.
Moim zdaniem jakiekolwiek przyciski dla pieszych i rowerzystów nie mają sensu w miejscach, gdzie jednocześnie są skrzyżowania dróg dla samochodów, tj. np. wspomniane skrzyżowanie Rokicińska/Augustów, lub Rondo Inwalidów (Rokicińska/Puszkina).
Z tym drugim skrzyżowaniem wiąże się jeszcze temat drogich detektorów rowerzystów. Jak pewnie zauważyliście są one montowane na tych samych słupach co przyciski dla pieszych i uaktywniają się kiedy rowerzysta pojawi się w ich zasięgu, który wynosi bodajże 1,5-2 metry. Następnie rowerzysta, tak czy inaczej musi czekać na zapalenie się zielonego światła - dokładnie tak jak było do tej pory z przyciskami na przejazdach rowerowych i jest nadal na przejściach dla pieszych. Działanie takie jest, moim zdaniem, bezsensowne i omawiane detektory powinny znaleźć się w dalszej odległości od skrzyżowań, żeby istniała szansa przejazdu rowerem przez skrzyżowanie bez zatrzymywania się.
W tym momencie jednak dochodzimy do głównej myśli mojego wpisu - przyciski i detektory są bezużyteczne na przejazdach i przejściach, które znajdują się na skrzyżowaniach dróg samochodowych - światło zielone dla pieszych i rowerów powinno się zapalać zawsze razem ze światłem zielonym dla samochodów.
Chętnie poznałbym wasze zdanie na ten, dosyć kontrowersyjny temat w dziedzinie poruszania się rowerem po mieście więc zapraszam do pisania postów. :)
bananan
 
Posty: 206
Rejestracja: 13 Maj 2011, 20:30





Wróć do Forum rowerowe Łódź - Rowerem po Łodzi i okolicach

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron